tisdag 25 augusti 2009

Bates Motel

Nå er det nok! Jävla farsotskällare vi bor i! Ingenting har blivit åtgärdat av husägaren i sommar som utlovat. Skandal. Här sover vi i mögel, fukt, kyla och med allsköns otäcka insektsfauna. En våt dröm för en surrglad entomolog! Holy understatement Batman! Här kommer man dra på sig allsköns lungsjukdomar och andra skadeglada virus. Och allt det till den hutlösa summan 3400 NOK i månaden. Min svenske arbetskamrat Mikael betalar 3300 för ett rum i en 170 kvadratmeter stor trea, med hög standard, 200 meter från bryggene i centrum. Vad är det för jävla sadistpris man står ut med?

Standarden är så låg här så vilken gammal STASI agent som helst skulle rygga tillbaka och tycka att källaren är för hemsk för att ens bedriva tortyr av politiska fångar och andra syndare mot DDR regimen. Nej jag funderar på att organisera Patrik och Eirik i ett uppror mot den norske husägaren. Skall norsken än en gång behöva påminnas om Dalasockens vrede? Ve dig Roar! Än lever andan kvar från Engelbrekt och Armfeldt!

Som en liten knorr innan jag åker och jobbar ännu ett monster skift till två i natt så väljer jag att citera Hemming Gadh, fast jag byter ut dansken mot norsken istället, känns lite mer passande just nu.

"Norsken, tysken, juten och djävulen, alla rädes Dalasocken."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar